Uw IT strategie bepalenvoor het vinden van de juiste IT professionals
Leestijd: 4½ minuut | Door: James Milligan | Verschenen in Hays Journal 19
Dit veranderde al snel naar een verhoogde vraag voor IT’ers met kennis van cybersecurity. Naast kandidaten met technische skills, hadden bedrijven ook werknemers nodig die voor een gedragsverandering konden zorgen. Bij het vanuit huis werken komen er andere kwetsbaarheden kijken dan wanneer je in een kantooromgeving werkt. Organisaties hadden de behoefte aan professionals die ervoor zorgden dat hun medewerkers snel in een veilige online omgeving konden werken.
Vervolgens zagen we een toename in de vraag naar data-analisten en -wetenschappers. Er was vraag van overheden en gezondheidsdiensten naar mensen die de cijfers rond Covid-19 konden analyseren en een voorspellende kijk op de toekomst hadden.
Deze trends in de arbeidsmarkt zijn waargenomen tussen maart en mei 2020. We zien nu, in november, dat bedrijven nadenken over hun digitale en technologische talentstrategie voor de lange termijn.
IT strategie bepalen
1. Naar de toekomst kijken
Veel bedrijven, van grote multinationals tot overheidsorganisaties, moeten nu nieuwe prioriteiten stellen op basis van de nieuwe behoeften van werknemers en klanten. Velen vinden dat er ruimte voor verbetering is als het gaat om het betrekken van hun medewerkers. Er is ook een behoefte ontstaan aan de verbetering van de virtuele etalage van organisaties, zoals de website, en andere manieren waarop ze de directe relatie met klanten kunnen vergemakkelijken. Dit heeft het doel de menselijke interactie te vervangen of uit te breiden.
We ontdekten dat deze toekomstgerichte bedrijven naar ons toe kwamen met hun geplande aanpak. Ze hadden de toekomst en het soort medewerkers dat ze nodig zouden hebben om verandering en transformatie mogelijk te maken in kaart gebracht. De meeste organisaties werken nu op een (semi) agile manier, dus ze zijn op zoek naar vaardigheden die de verandering mogelijk maken, maar ook naar softwareontwikkelaars die hun applicaties kunnen bouwen en ontwikkelen waar nodig.
2. Wervingsprocessen moeten zich blijven ontwikkelen
De volgende uitdaging was om de nieuwe werknemers ook écht te laten starten. Veel bedrijven hadden geen online onboarding, waarbij ze iemand remote konden laten beginnen. Gelukkig bewegen tech bedrijven of IT-afdelingen zich op een wendbare manier. Zij zijn bijna altijd de pionier van deze veranderingen omdat ze vertrouwd zijn met de technologie. Over het algemeen genomen heeft Covid-19 de culturele veranderingen in niet-digitale organisaties versneld versneld en zullen zij dit mee moeten nemen in hun IT strategie.
3. Buiten je gebruikelijke talentenpools zoeken
Het is nog maar de vraag wat hier de komende maanden mee gaat gebeuren, gaat dit de norm worden of was deze plaatsing uniek? Mijn instincten vertellen me dat we in de tech wereld veel meer talent gaan zien dat niet gekoppeld is aan de stad of het land waar het kantoor gevestigd is.
4. Culturele verschuiving rond het gebruik van technologie
5. Organisaties zullen moeten reflecteren én dit gebruiken in de toekomst
Tot slot moeten alle organisaties nadenken over wat dit betekent voor nieuwkomers op de arbeidsmarkt. Een groot deel van de mogelijkheden tot leren en ontwikkelen komen voort uit observatie, begeleiding en het krijgen van real-time feedback. Bent u bezig met uw IT strategie, en werken uw medewerkers veel op afstand, dan zal u moeten nadenken over hoe u hier voor kunnen zorgen.
Wat kunnen bedrijven doen om het beste IT talent aan te trekken?"Organisaties moeten begrijpen wat hun waarde is in de markt. Het is belangrijk dat ze transparant zijn en duidelijk kunnen verwoorden wie ze zijn en wat hun doel is. Ze moeten het sollicitatieproces gemakkelijk en snel maken en ervoor zorgen dat ze daar geen barrières opwerpen. Dit leidt er vaak toe dat kandidaten, vooral die met technische skills, afhaken". |
Op zoek naar kandidaten?
Wij geloven dat de juiste persoon een organisatie kan veranderen.