Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Deze pagina dient als leidraad voor uw bezoeken aan onze website. Als u ons uw vragen, opmerkingen of suggesties wilt sturen, kunt u het contactformulier op deze pagina gebruiken.

Veelgestelde vragen voor werkzoekenden (voor werkgevers klik hier)

Waarom zou ik kiezen voor Hays?
  • Wij geven tips & tricks die de slagingskans van uw sollicitatie vergroten
  • Door de warme contacten met opdrachtgevers komt uw cv altijd bovenop de stapel terecht
  • Vacatures die nog niet op vacaturesites te zien zijn worden onder uw aandacht gebracht.
  • Wij doen de onderhandelingen voor u, zoals salariswensen of arbeidsvoorwaarden

Ik heb problemen met het gebruik van jullie website

  • Onze website werkt het best met de browsers: Internet Explorer 7 of hoger, Firefox, Google Chrome of Safari.
  • De meeste problemen kunnen verholpen worden door het verwijderen van de browsing geschiedenis en cookies, dan de browser te sluiten en opnieuw openen.
  • Daarnaast maakt onze website gebruik van cookies. Wanneer u de cookies niet hebt geaccepteerd kan de website-ervaring ook minder zijn.
  • Als laatste, onze website maakt gebruikt van Java, klik hier om te controleren of u de meest recente versie van Java gebruikt.

Wat is het voordeel van een account op jullie website?
Met een login kunt u meerdere vacature alerts (Job Alerts) opslaan en ontvangt u automatisch een e-mail of WhatsApp wanneer een soortgelijke vacature wordt geregistreerd op onze website. Daarnaast kunt u gemakkelijk solliciteren en heeft u een overzicht van al uw sollicitaties en eventuele gesprekken.

Hoe kan ik een account aanmaken?
U kunt een account aanmaken via de button Log in rechtsboven op onze website. Helaas is dit nog niet mogelijk op een telefoon.

Ik heb een account aangemaakt, maar ik ontvang geen bevestigingse-mail
Waarschijnlijk heeft u eerder al eens uw cv gestuurd en is er al een account aangemaakt. U kunt inloggen via Log in of als u uw wachtwoord niet weet via Log in > Wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord aanmaken, waarna u toegang krijgt tot uw account.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, of wil deze aanpassen.
Klik op Log in rechtsboven op de website. Kies dan voor Wachtwoord vergeten (op een mobiele telefoon vindt u deze optie onder het hamburgermenu). Nadat u uw e-mailadres hebt ingevuld zal u een e-mail ontvangen waarmee u een nieuw wachtwoord aan kunt maken.

Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar ik ontvang geen e-mail
Meestal gebeurt dit omdat uw e-mailadres niet bekend is bij ons. Misschien heeft u een login aangemaakt met een ander e-mailadres? Als u geen ander e-mailadres heeft dan heeft u waarschijnlijk toch geen account op onze website. Klik dan op Log in en maak alsnog een account aan.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?
Login op onze website. Onder de tab Mijn Account kunt u uw gegevens aanpassen. Wanneer u geen account heeft op onze website, maar uw gegevens staan wel in ons kandidatenbestand, dan kunt u uw aanpassingen doorgeven per e-mail.

Wat is een vacature alert (Job Alert)?
Met een vacature alert ontvangt u de nieuwste vacatures, die passen bij uw profiel, direct in uw mailbox of via WhatsApp.

Ik wil mijn vacature alerts aanpassen of verwijderen
Wanneer u een vacature alert heeft aangemaakt via uw account op onze website, dan kunt u deze na inloggen, onder Mijn Account aanpassen of verwijderen. U kunt een specifieke vacature alert ook stopzetten door u uit te schrijven onderaan de Job Alert-email.

Waar vind ik jullie contactgegevens?
Naast de vacature staan de gegevens van de betreffende consultant. Kantooradressen vindt u onderaan de pagina bij Contacteer Hays

Hoe voeg ik een motivatiebrief toe aan mijn sollicitatie?
Wanneer u solliciteert via onze website kunt u maar één document toevoegen. U kunt het beste uw motivatie bovenaan, of onder uw cv zetten, in één document.

Ik heb gesolliciteerd, wanneer kan ik een reactie verwachten?
In de meeste gevallen kunt u binnen een week een reactie van ons ontvangen. Echter, afhankelijk van het aantal reacties kan dit ook wat langer duren. U kunt altijd contact opnemen met de consultant, de gegevens vindt u bij de betreffende vacature. 

Ik wil in het buitenland werken
Hays heeft veel kantoren verdeeld over 33 landen. Een overzicht van al onze landen vindt u in de topnavigatie, onder Hays Wereldwijd

Geven jullie ook loopbaanadvies?
Jazeker, wij geven tips voor het zoeken naar een baan, advies bij sollicitatiegesprekken en hulpen u bij verdieping binnen uw huidige rol. Een totaaloverzicht vindt u hier.

Ik wil mij uitschrijven voor e-mailmarketing
U kunt zich onderaan iedere e-mail uitschrijven. Daarnaast kunt ook via Mijn Account uw voorkeuren voor berichtgeving aanpassen. Lukt uitschrijven niet, neem dan contact met ons op.

Ik wil all mijn gegevens van uw website en uit uw kandidatenbestand verwijderen
Stuur ons een e-mail en wij zullen uw gegevens verwijderen. Wij laten u vervolgens weten wanneer dit gedaan is.

Veelgestelde vragen voor werkgevers

Waarom zou ik zaken doen met Hays?

  • Voor onze kennis: wij kennen zowel uw branche als de kandidaat
  • Voor ons netwerk: wij hebben een groot bereik met kantoren in 33 landen
  • Voor uw gemak: u houdt meer tijd over voor uw business
  • Voor onze innovatieve aanpak: wij hebben een datagedreven manier van werken
  • Voor onze expertise: wij zijn meer dan een recruitmentbureau

Ik heb problemen met het gebruik van jullie website

  • Onze website werkt het best met de browsers: Internet Explorer 7 of hoger, Firefox, Google Chrome of Safari.
  • De meeste problemen kunnen verholpen worden door het verwijderen van de browsing geschiedenis en cookies, dan de browser te sluiten en opnieuw openen. Daarnaast maakt onze website gebruik van cookies.
  • Wanneer u de cookies niet hebt geaccepteerd kan de website-ervaring ook minder zijn.
  • Als laatste, onze website maakt gebruikt van Java, klik hier om te controleren of u de meest recente versie van Java gebruikt.

Hoe vind ik de juiste kandidaat?
Wij geloven dat de juiste persoon in de juiste baan uw organisatie kan veranderen. Wij helpen u graag met het vinden van deze kandidaat en doen dit op een ‘no cure no pay’ basis. Registreer vrijblijvend uw vacature of neem contacteer ons via het contactformulier op deze pagina.

Hoe kan ik een vacature aanmelden?
U kunt online vrijblijvend uw vacature registreren waarna een consultant contact met u opneemt. Of contacteer ons via het contactformulier op deze pagina.

Wat is outsourced recruitment?
Recruitment Process Outsourcing (RPO) houdt in dat u de recruitment van uw vaste personeel aan een externe partij uitbesteedt. Hays weet als geen ander hoe belangrijk recruitment is voor een organisatie en hoe essentieel daarom de relatie met een RPO provider is.

Kunnen jullie helpen met Employer Branding?
Jazeker. Wij leggen u graag de voordelen uit van een sterk werkgeversmerk en adviseren u welke tools u kunt inzetten om uw employer brand sterker te maken.

Geeft u ook managementtips?
Wij geven gedegen advies over het zoeken naar talent en het motiveren van uw team. Daarnaast publiceren wij regelmatig magazines en doen onderzoek naar de meest uiteenlopende zaken en schrijven wij blogs over de arbeidsmarkt.

Hoe kan ik contact opnemen met Hays?
U kunt het contactformulier op deze pagina invullen, of onze kantooradressen opzoeken via Contacteer Hays, onderaan de pagina.

Block zoek vacatures

Zoek vacatures

Wij geloven dat de juiste job je leven kan veranderen.
 

block ik heb vacature

Op zoek naar kandidaten?

Wij geloven dat de juiste persoon een organisatie kan veranderen. 

sfmc contact blok

Neem contact met ons op

Heeft u een vraag of opmerking of kan u hulp gebruiken bij het rekruteren? Wij nemen graag contact met u op.
  •  Met het versturen van dit formulier geeft u aan op de hoogte te zijn van ons privacybeleid dat uitlegt wat wij met uw persoonsgegevens doen.